AVB 6100 Fundamental Concepts in Auditory-Verbal Studies (3 units)

Foundations of auditory-verbal practice, including its history, philosophy and principles, as a means of facilitating spoken communication in children with hearing loss. Focus on the development of maximal use of residual hearing through the application of technology, the participation of parents as primary language facilitators, and the integration of auditory-verbal techniques and strategies into everyday life. Discussion of the evidence-base for an auditory based approach to spoken communication development.

Course Component: Lecture

AVB 6105 Auditory-Verbal Techniques and Procedures I (3 units)

Topics to include diagnostic evaluation and intervention in listening, speech, language, and communication for children with an emphasis on infants and preschool children. Interpretation of the results of formal assessments and identification of goals for intervention. Planning of family-centred auditory and linguistic experiences to facilitate the development of spoken communication. Demonstration of the application of auditory-verbal techniques and strategies in various teaching contexts.

Course Component: Lecture

AVB 6110 Auditory-Verbal Techniques and Procedures II (3 units)

Topics to include the multidisciplinary assessment of school-age children, educational placement, academic and social functioning. Role of the auditory-verbal therapist in planning and facilitating the participation of children with hearing loss in regular classroom and social settings. Planning of school-based therapy sessions and education of school professionals. Discussion of the application of auditory- verbal therapy techniques with special populations (e.g., children with multiple disabilities and late-implanted adolescents and adults). This course will include problem-based learning through case discussions with a focus on the school-age population.

Course Component: Lecture

Prerequisite : AVB 6105

AVB 6500 Concepts fondamentaux en études auditives-verbales (3 crédits)

Éléments fondamentaux de la pratique auditive-verbale, incluant son histoire, sa philosophie et ses principes, comme moyen pour faciliter la communication orale chez les enfants avec déficience auditive. Accent particulier sur le développement de l'utilisation maximale des restes auditifs par l'application de technologies, la participation des parents comme facilitateurs principaux du langage, et l'intégration de techniques et stratégies auditive-verbales dans la vie de tous les jours. Discussion de la base factuelle pour une approche auditive au développement de la communication verbale.

Volet : Cours magistral

AVB 6505 Techniques et procédures auditives-verbales I (3 crédits)

Les sujets abordés incluent les suivants : évaluation diagnostique et intervention dans l'écoute, la parole, le langage et la communication chez les enfants et particulièrement chez les nourrissons et les enfants d'âge préscolaire. Interprétation des résultats d'évaluations formelles et identification d'objectifs d'intervention. Planification d'expériences auditives et linguistiques centrées sur la famille pour faciliter le développement de la communication orale. Démonstration de l'application de techniques et stratégies auditive- verbales dans différents contextes d'enseignement.

Volet : Cours magistral

AVB 6510 Techniques et procédures auditives-verbales II (3 crédits)

Les sujets abordés incluent les suivants : évaluation pluridisciplinaire d'enfants d'âge scolaire, le placement scolaire et le fonctionnement social et scolaire. Rôle du thérapeute auditif- verbal dans la planification et l'aide à la participation des enfants avec déficience auditive en milieu scolaire et social. Planification de sessions de thérapie en milieu scolaire et d'éducation pour les enseignants et autres professionnels. Discussion de l'application de techniques de thérapie auditive-verbale auprès de populations spéciales (e.g., enfants atteints de multiples incapacités et adolescents et adultes implantés tardivement). On encouragera l'apprentissage basé sur la résolution de problèmes et l'analyse des cas en mettant l'accent sur les enfants d'âge scolaire.

Volet : Cours magistral

Préalable: AVB 6505

AVB 6900 Stage I / Practicum I (3 crédits / 3 units)

Stage de 150 heures sous la supervision d'un thérapeute. Accent sur les enfants d'âge préscolaire avec déficience auditive. Ce stage permettra à l'étudiant d'intégrer la théorie et le travail pratique dans le but d'offrir des services en intervention auditive-verbale auprès des jeunes enfants et de leurs familles. Noté S (satisfaisant) ou NS (non satisfaisant). / Under the supervision of an auditory-verbal therapist, students will complete 150 hours of practicum with a focus on preschool age children with hearing impairment. This practicum will allow students to integrate theory and practical skills to provide auditory-verbal intervention services for young children and their families. Graded S (Satisfactory) / NS (Not satisfactory).

Volet / Course Component: Cours magistral / Lecture

Prerequisite: AVB 6500. / Prerequisite: AVB 6100.

AVB 6905 Stage II / Practicum II (3 crédits / 3 units)

Stage de 150 heures sous la supervision d'un thérapeute. Accent sur les enfants d'âge scolaire avec déficience auditive. Ce stage permettra à l'étudiant d'intégrer la théorie et le travail pratique dans le but d'offrir des services en intervention auditive-verbale en milieu scolaire. Noté S (satisfaisant) ou NS (non satisfaisant). / Under the supervision of an auditory-verbal therapist, students will complete 150 hours of practicum with a focus on school age children with hearing impairment. This practicum will allow students to integrate theory and practical skills to provide auditory-verbal intervention services in the school environment. Graded S (Satisfactory) / NS (Not Satisfactoy).

Volet / Course Component: Cours magistral / Lecture